021a62a13c725ad3244359289d2a0e46.txt.

luni, 19 decembrie 2011

Suflet fara suflet....


Dosarul sosise de ceva vreme la noi si incercasem din rasputeri sa gasesc o solutie "eleganta" pentru doamna respectiva.....68 de ani...cu o fata plecata la Bucuresti....locuia singura intr-un apartament de 120 mp...in centrul orasului....frumos...aranjat simplu...
-de cand avem dosarul asta?? o intreb eu pe Alina ...ea se ocupase de dosar  de cand a intrat...il preluase la insistentele mele desi nu trebuia sa insist...trebuia doar sa dispun asta....dar ceva din mine-mi spunea ca recuperarea sumei de bani se putea face mai uman cu ea la "conducere".....
- de 6 luni zice ea privindu-ma parca in ciuda.....nu am putut sa fac nimic....baba este inabordabila...am sunat...ma injura zice ca sunem niste nenorociti....nici eu nu mai pot sa-i fac fata cuvintelor astora...odata o sa-mi ies din pepeni....
- ba nu o sa-ti iesi deloc ...nu am angajat camatari...am angajat juristi....avocati....asa ca temperamentul tau trebuie infranat....nu suport chestiile astea....nu trebuie sa ai nimic personal cu partea impotriva careia ai fost angajat....totul trebuie sa fie strict profesional.....de cate ori nu am zis si eu la fel....asa am plect de la birou...cu gandul asta si am ajuns sa-mi mananc sufletul zbatandu-ma intre a face bine si a face ceea ce trebuie....doua lucruri distincte...atat de diferite.....eu zic sa o mai lasam putin...poate achita...si pana la urma sunt si sarbatorile....numai de-ar vrea clientul sa o mai lase....ma priveste nervoasa...intrebatoare....relatia mea cu ea din punct de vedere profesional este cel putin ciudata....o intalnisem la un proces...era adversara mea...a pierdut....asta-i viata....si nu a pierdut ca eram eu bun...ci ca o judecatoare tembela se trezise cu fata la cearsaf......i-am propus sa lucram impreuna...a acceptat din prima...mai tarziu mi-a marturisit ca nu a intalnit o persoana atat de controversata ca mine...o persoana care sa puna binele altora inaintea binelui personal....ma rog.....
-o sa o sun eu...sa vedem ce putem face....lasa dosarul asa si dupa ce vorbesc ...vedem ce facem.... se ridica..ma priveste .....tu tot nu te potolesti nu??....nu vezi ca te lupti aiurea cu morile de vant?? lucram pe bani...pe asta lucram....din asta ne intretinem...asta este meseria noastra......
- eiii...sa inteleg ca nu esti de acord cu mine??lucram pe bani...asa este...din asta ne intretinem...insa nu calcand pe cadavre nu uita....stiu ca este durerors ca cineva sa te i-a in batjocura....dar atata timp cat sunt ei aici..consider ca trebuie sa acorzi o a trei-a sansa....asa cum fiecare dintre voi a avut-o nu??.....ii vorbesc raspicat si apasat ca sa inteleaga....stiu ca ma uraste....dar poate mai tarziu o sa-mi multumeasca....iese trantind usa in urma ei....ce femeie .....parca au luat-o toti razna....se pare ca profesia asta te solicita intr-un mod bizar....pe unii-i transforma pe altii-i inraieste...dar pe cei mai multi ii seaca de vlaga...pun mana pe telefon.....
-alo? sarut mana doamna....se pare ca nu vreti sa colaborati cu noi....de 6 luni tot incercam sa facem ceva ...sa ajungem la un numitor comun si dvs refuzati cu desavarsire....astept....uitasem sa ma prezint....ii spun de unde sunt.....stiam ce urmeaza....un intreg sir de blesteme si cuvinte grele...cuvinte ce-mi sfasie inima....de ce nu este barbat???...de ce nu pot sa o tratez la fel cum o face ea?? de ce nu intelege ca nu am nimic personal cu ea....de-as putea i-as sterge datoria numai sa nu o mai aud rostindu-mi cuvintele alea....
- astazi o sa-i platesc....asa ca daca vreti...veniti la ora 9.30 la domnul notar.......va dau banii acolo....notar? ce sa caut eu la notar?cum sa-mi dea banii acolo??...fuseseram angajati pentru altceva,nu sa strangem bani .....ciudata femeie.....si de unde avea atatia bani sa dea daca in 6 luni ...nu achitase niciun leu....bine doamna...o sa vin cu clientul acolo sa incaseze banii...la 9.30 suntem acolo.....in timp ce inchid telefonul de la celalat capat se aude un..."blestematilor"...ahhhh....femeie nebuna ce esti.....de ce ma supui presiunii asteia....habar nu ai ca-mi omori sufletul.....ca-mi omori inima.....ca ma lasi gol....ca ma inraiesti si ma transformi intr-un monstru.....ajung la ora stabilita impreuna cu clientul....bucuros ca astazi primeste banii dupa atata timp....domne..lucratura ca la carte....da-o dracu..sa-mi plateasca ca si pe mine ma iau oamenii la intrebari....ma fac ca nu-l aud...intram....notarul ma cunoaste....il salut....probleme?ma intreaba......a...nu...ceva de rutina..cu o doamna....in sala de asteptare trei persoane...doamna si inca doi barbati dubiosi....atat de dubiosi incat nici macar nu-i puteam privi....se ridica....mai asteptati putin....trebuie sa semnez si va dau banii sa va luati lumanari de ei.....zice zambind sadic.....doamna.....va rog.....nu va cunosc...nu ma cunosteti.....nu-mi vorbiti aiureli...nu sunt banii mei....sunt ai clientului....cei doi ma privesc....le intorc spatele....nu ma interseaza persoana lor...nici cat negru sub unghie....ies...intru in biroul notarului.....zi-mi si mie ce se intampla aici...am o debitoare...se afla in partea cealalta...ii spun numele....rade.....pai daca este debitoarea ta...ce naibii te intereseaza ce se intampla cu ea??.....nu am chef de explicatii.....zici sau nu??......ridica hartia de pe birou....ma priveste.....simplu.....si ceva obisnuit......o primesc ca pe un cadou...o citesc.......sangele-mi vascularizeaza puternic tot corpul...pe masura ce citesc intrevad un posibil pericol....ma ridic cu hartia in mana....bai este nebuna jur.....si cred ca eu am adus-o in stadiul asta......recitesc....."CONTRACT DE IMPRUMUT"...mai jos.....sentinta la moarte...la pierzanie....nu stiu ce dracu am astazi...sunt atat de slab....nu ma pot concentra....nu sunt in stare sa fiu nenorocit...nu vrea din nou sa-mi vand sufletul...nu vreau sa arda si sa se rostogoleasca in focurile arzatoare ale iadului....nu vrea sa ma manjesc.....ies......merg in sala de asteptare....cei doi ma privesc mirati.......
-doamna...nu trebuie sa apelati la asa ceva.....nu asta este solutia!!intelegeti??.....unul dintre cei doi se ridica in picioare langa mine.....mosule...lasa dracu vrajeala....si vezi-ti de treaba ta.....doamna are nevoie de bani...si noi ii dam cat are nevoie .....nu trebie sa-ti plateasca tie toate alea???....sunt irascibil....nu-l bag in seama si asta-l enerveaza la culme.....doamna...o sa fie rau de tot...o sa va ia apartamentul pe nimica....aveti grija....lasati naiba contractul asta...esalonam plata...si mai vedem noi cum facem......
-pai de cand incerc sa fac asta si de la dvs mi-a spus ca nu poate...ca ala vrea toti banii odata...eu nu am de unde sa-i dau decat asa.....la dracu....nu-mi vine sa cred....sunt multi oameni amarati...multi care intra in asemenea jocuri....din care nu ies decat atunci cand nu mai ai nimic.....si cand realizeaza ca "oamenii de bine" nu au fost decat niste camatari pusi pe jegmaneala....domnule....nu trebuie sa te ridici la mine ca nu ma impresionezi....mai bine stai calm....eu ti-am spus....ii spun insului care se afla in fata mea....un burtos plin de aur..astia sunt unsi cu toate alifiile.....sunt trecuti prin viata...stiu cum sa se poarte...cum sa vorbeasca.....fratica....noi nu o obligam....daca doamna nu vrea...nu vrea si gata.....smecheri....cunoastem....genul asta de caritate.....cunoastem tipologia si profilul "salvatorului".....
-ramaneti aici doamna...ramenti putin....poate gasesc o solutie....ma priveste cu ochii in lacrimi.....ies...afara ma asteapta clientul....fumeaza nerabdator sa-si primeasca banii.....
-domnule.....ce zic eu....sa o mai lasam pe doamna sa-si revina financiar.....stiu ca este greu si pentru dvs....dar nici sa-si dea casa pe mana unor jegosi.....aprind o tigara...joc totul pe o carte... care lipseste ...cred ca nici macar nu era in maldarul de carti cand au fost impartite.....trag ca un innecat...parca era ultima tigara pe care o mai puteam fuma....mingea este la dvs....eu nu pot hotari...ma omoara asta sa nu pot hotari eu....il privesc...ce garantie am eu ca-mi va da banii??ahhh...ce intrebare ....asta vroiam sa ocolesc......sunt confuz....nu ma pot abtine....gesturile de nervozitate tradeaza starea mea de spirit....ADEVARUL...spune-i adevarul......creierul face conexiuni hazardate...se joaca cu mine...constiinta-mi dicteaza una....inima-mi dicteaza alta...se joaca cu mine pe o sarma extrem de fina.....un pas gresit si ....NU AVETI NICIO GARANTIE......arunc tigara strivind-o sub piciorul stang....vedeti??...asa ca vreau banii astazi.....asa cum ne-a spus......doamne...astazi nu esti cu mine???unde esti sa-mi arati calea...sa-mi luminezi sufletul si mintea....domnule...femeia va plati....dar nu asa....nu vedeti ca vrea sa primeasca niste bani de la camatari....o lasa astia fara nimic...fara nimic....intelegeti??......incerc pentru ultima data ....tehnica manipularii nu da roade...se pare ca numai eu sunt manipulabil in astfel de situatii....este profesia mea de zi cu zi...este ceea ce fac.....este inevitabil sa nu ajung la asa ceva....si totusi stiu ca se poate sa evit o "condamnare" la cainta...ma priveste iritat.....
-auzi domnule .........vad ca te tot zbati pentru asta....de parte cui esti...??? sau ai luat bani si de la ea???ahhhh...inima-mi pompeaza tare sangele spre creier....o intapatura urmata de o amorteala a mainii stangi ma face pentru o clipa neputincios....gura mi se usuca , durerea ma inconvoaie....CAINE  ce esti.....o caldura-mi invadeaza ceafa....sunt ciudat.....nu am putere.....deci nu vreti nu??......il intreb eu cazand in penibil.....NU...VREAU BANII MEI ...ATAT.....ACUM!!! nu mai tarziu......il las in urma mea...merg spre locul rastignirii mele....ce atmosfera apasatoare....ce drum.....
-doamna...am incercat....nu se poate....vrea banii astazi....ii privesc pe cei doi zambind satisfacuti....ce condamnare....cainta si neputinta....cu mana mea....astazi am semnat sentinta unui om....astazi am pierdut un alt suflet si tot astazi am murit pentru a nu stiu cata oara...poate era mai bine sa nu exist....poate era mai bine sa nu fiu bun in ceea ce fac...poate daca eram delasator nu ajungeam aici....poate avea o sansa.....sunt trist ...mi-e sufletul sfasiat de durere...cadavru ambulant ce esti....suflet fara suflet.....MARTOR MI-E DUMNEZEU CA AM INCERCAT.......



WWW.NOISUNTEMROMANIA.BLOGSPOT.COM

22 de comentarii:

  1. WWW.NOISUNTEMROMANIA.BLOGSPOT.COM
    GESTUL TAU APRINDE SPERANTA UNUI ROMAN!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nop..suflet ai,pentru ca altfel nu ai avea pareri de rau..

    RăspundețiȘtergere
  3. O zi faina Dev..si far de evenimente "amoroase"..kisses..

    RăspundețiȘtergere
  4. B: multumesc...mai pofteste....am grija...am tigarile la mine:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Borgia bati vreun apropo la mine cumva?sper sa nu pentru ca te inseli amarnic in privinta mea!

    Devill esti un barbat de nota zece cel putin! as putea face ceva pentru tine sa-ti alin suferinta??:)) gandeste-te bine.O zi faina!
    Dya

    RăspundețiȘtergere
  6. ce-mi faci de ma rascolesti in asa hal?nu ti-e rusine asa un pic:))
    Fetelor, il cunoaste cineva pe Dev? l-a vazut cineva cum arata?? s-a intalnit cineva cu el?este real au numai rodul inchipuirii noastre de femei??
    Faina postarea ca de obicei.

    RăspundețiȘtergere
  7. Dya: multumesc...dar ca sa fiu cat se poate de "la obiect"...ai putea....sa nu te mai porti in asemenea fel...nu cred ca-ti sta in caracter si nici nu-ti da bine ...."gandeste-te bine":)

    RăspundețiȘtergere
  8. Raisa : te rascolesc?? pai nu citi...:) simplu....nu mi-e rusine cu ceea ce fac....mi-e rusine de ceea ce nu fac...:(..
    a nu...nu sunt real...deloc...in spatelele laptop-ului este un robot..fara inima..fara suflet...tasteaza inconstient de mecanic....:))

    RăspundețiȘtergere
  9. Raisa...da.
    Omul,adica Dev..nu este nici pe departe atat de tanar,plus ca nici idealul vostru (al tau si al Dyei) nu cred ca e..
    Are 1.70,un inceput de chelie si logic ceva burtica.Omul e simpatic foc,intr-adevar fumeaza mult,al dracului de mult si miroase chiar bestial a parfumul lui preferat.
    Dev...cafeaua data de tine a fost buna.

    Cat despre post...macar ai incercat...nu le poti face pe toate perfect,stii prea bine.

    RăspundețiȘtergere
  10. scorpio72 : :))) ma bucur ca ti-a placut:)) si cu alt aocazie cu placere.....oricand....
    Da..am incercat...daca ar fi vrut clientul sa esaloneze....:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Dev,da a fost constructiv dialogul.
    Si cand ma trec pe acolo..promit ca te sun,ca sa mai iesim la o cafea.
    Pana atunci,ai grija de cei din viata ta,da?

    RăspundețiȘtergere
  12. E trist cand lucruri de genul asta se intampla...nu toti oamenii au SUFLET!
    Majoritatea dau vina pe bani..ca lipsa lor ii determina sa recurga la josnicii, la rautate..dar NU.Nu banii sunt cauza, ci egoismul....foarte popular la noi,de altfel.
    De ce sa ajuti un sarman cand iti poti urmari interesele?asta e principiul pe care merg cu totii..incepand de la politicianul prefacut pana la taranul idiot.
    Poate ca nu e bine sa generalizez...dupa cum mi-ai demonstarat exista si exceptii...dar sunt RARE!

    RăspundețiȘtergere
  13. scorpio72 : oricand..cu placere!!
    'nteles...traiti:)

    RăspundețiȘtergere
  14. BlaCk Cat: welcome....ai lipsit....tare demult nu ai moai fost pe la mine in vizita...sper ca esti bine!
    da..aiurea...stiu....si de genul prim enumerat de tine...sunt din ce in ce mai multi....:(

    RăspundețiȘtergere
  15. Hmm eu ti-am spus ca ai ..suflet, feeling....inima :)

    RăspundețiȘtergere
  16. DEVILL PRIETENE , AM O "VORBA" PENTRU SUFLETUL TAU :AM VRUT SA FAC NUMAI BINE,DAR FARA RAU NU AM PUTUT !
    STII CA ALINA ARE DREPTATE ? TII MINTE CAND FACEAI STATUL DE PLATA ? CATI BANI .......! ! !
    RELATIVITATEA ACESTUI "a face ceea ce trebuie " CONSTA IN AFACEREA TA SI SUFLETUL TAU .
    PRIETENE , NU IMI PLACE SA TE STIU INTRISTAT !

    RăspundețiȘtergere
  17. Crisa : ...si eu nu te-am crezut:)))welcome!!

    RăspundețiȘtergere
  18. ALT-OM : mare dreptate ai cu salariile:))
    nu sunt....doar putin..dar trece:))

    RăspundețiȘtergere
  19. Imi cer scuze pt urmatorul comentariu,care nu isi are loc aici..Insa ,impulsivitatea mea recunoscuta, imi da dreptul la replica..cu toate ca nu mi place sa ma adresez unei "no face"..So..
    *Dya..ceea ce am postat AICI..este fix in context..Apropo uri nu bat..de obicei,tot ce am de spus, spun direct.Nu am cum sa ma insel in privinta ta,atat timp cat nu te cunosc..Asa ca, be good girl, si hai sa ne vedem fiecare de viata sa..O zi faina!
    Dev..inca o data,scuze!

    RăspundețiȘtergere
  20. B::) neata...stai linistita....simte-te ca ACASA!!:))

    RăspundețiȘtergere