021a62a13c725ad3244359289d2a0e46.txt.

marți, 15 noiembrie 2011

Memento mori!


Ura si agonie, foamete si deznadejdie, toate stranse intr-un sir de lovituri aplicate cu un sadism exacerbat....moartea survenise ca urmare a 28 de lovituri de cutit date la nimereala...imaginea batranei care zacea in propria-i casa intr-o balta de sange ma face sa-mi iau campii..sa nu mai stiu de nimeni si de nimic...sa urlu de durere...sa simt loviturile in propriul corp......as fi vrut sa fiu platosa ce-i apara corpul....as fi vrut sa fiu scutul ce-i proteja inima...dar ce folos.......
Nu pot sa-mi dezlipesc de pe retina nici interiorul saracacios si nici tabloul cu EL de pe peretele din hol....cum ai lasat doamne bestia sa-i spintece suflarea, sa-i pangareasca trupul obosit si amarat..cum de-ai permis sa se intample asta...cum??? Cum nu i-ai deschis ochii batranei atat de osteniti si ai lasat mainile acelea imbatranite de trecerea anilor intr-un moment de sinceritate si credibilitate sa traga zavorul....cum doamne??
Imaginile acestea in care pe masa din bucatarie se aflau andrelele care intr-un mod miraculos dadusera nastere la niste botosei de copil, in care televizorul aprins pe TVR 1 inca mergea....in care doar o luminita plapanda de la o candela lumina cu putere interiorul rece....dar atat de cald.....mirosul de dulceata de gutui inca neterminata....toate aceste ma secatuie de cea din urma vlaga....ma distrug repetat si sistematic...mintea-mi joaca feste sub imboldul neputintei....nu mai vreau durere, nu mai vreau moarte in jurul meu...nu mai vreau si trebuie sa aflu pretul ce trebuie achitat pentru a nu mai vedea asa ceva...prea mare? prea mic?? ce mai conteaza...deja inregistrarea imaginilor este redata de creierul meu suprasolicitat de oboseala si stres...si nu pe rapid...pe slow..la dracu...si nu am niciun buton sa derulez...nu pot sa dau la urmatorul capitol si nici inapoi....un joc...de fapt un dvd foarte prost care are numai o singura functie....aceea de a rula imaginile cu incetinitorul....
-victima...femeie.....cauza mortii : multiple plagi si rani deschise incompatibile cu viata...decesul a survenit instantaneu.....ora decesului...01.25. - primele constatari ale medicului legist!
-autorul, gasit in casa victimei, adormit in hol, plin de sangele victimei, intr-un stadiu avansat de ebrietate, alcoolemie 2,28 mg in aerul expirat....aproape de coma alcoolica...varsta 28 de ani...sexul, barbatesc......incadrare juridica.....tentativa de jaf si omor deosebit de grav.........
- bunica si mama, doi copii.... baiat si fata, un nepotel, vaduva de 10 ani....cuvintele nu pot exprima durerea, nu pot exprima ura.....nu pot exprima nimic ...sunt fade si incomparabile cu starea de moment...in timp ce scria declaratia....clientul meu si vechi prieten cu mine,  baiatul doamnei cu lacrimi in ochi...un munte de om cu o statura atletica...muscandu-si la intervale regulate de timp buzele , bolborosea fara coerenta cuvinte parca venite dintr-o alta lume...cu greu desluseai intelesul.....
-nu trebuia sa o lasam in seara asta singura, dar ne-a zis sa mergem sa ne distram si noi ca viata este scurta...(cata dreptate avea)....a zis ca termina dulceata si cand venim din oras, putem sa si mancam....mai bine stateam acasa..nu se mai intampla nenorocirea asta....in loc sa moara de moarte buna.....
-varsta? intreba o voce din spatele lui....
-87 ...de fapt...88....este nascuta pe 15 noiembrie.....adica ...astazi!!!!a ramas buimacit....fara cuvinte si cu ochii la candela aprinsa....88 domnule...si-i luasem si tort......
Dormi nebantuit vremelnicule....dormi daca mai poti si gaseste-ti odihna in noapte asta si in cele ce vor urma...prea multe se intampla in viata mea...si prea putin pot face....si toate se intampla cu o forta de nedescris...o forta ce ma mistuie, ma dezumanizeaza...ma inraieste....pana unde pot merge...pana unde pot sa ajung asa???.....este tarziu ...prea tarziu ca sa pun mana pe telefon sa-mi sun bunica....sa-i spun ca o iubesc si ca as vrea sa ma duc la ea....sa o tin in brate....sa-i mananc dulceturile....sa-i ascult povestile....tarziu...prea tarziu ca la capatul celalalt sa-mi raspunda acea voce ce mi-a calauzit pasii copilariei mele.....inchid ochii si ma las purtat de amintiri.......fumez ca un apucat......mai este putin si se face dimineata.........voua poate va raspunde cineva la celalalt capat al firului.....





36 de comentarii:

  1. NU MAI ESTE LOC DE FILOZOFIE IN FATA ACESTUI " TABLOU " , CAND REALIZEZI CA SUNTEM O SPECIE TARE CIUDATA SI UNEORI IRATIONALA .
    DEVILL FRATIOARE , DACA NU O VEI LUA MAI INCET , NU TE VAD BINE , SCRII DIN TINE SI TE DOARE ....
    IMI ADUCI AMINTE DE CARTILE LUI JOHN GRISHAM .
    "UNII SINT OAMENI DOAR PENTRU CA NOI AI NUMIM ASA " (NU STIU AUTORUL)

    RăspundețiȘtergere
  2. Miroase a gutui,Dev..Buna dimineata,nostalgic drag..

    RăspundețiȘtergere
  3. ALT-OM : welcome my friend...o specie ciudata asa este...irationala nici nu mai incape indoiala...
    toate or sa fie bine...numai ca chestiile astea raman intiparite in minte...ataca sufletul....
    tin cont de sfat....:))

    RăspundețiȘtergere
  4. B: da...a gutui...cu iz de pierzanie...
    si nostalgic si realist...cateodata as vrea doar sa fi avut un vis....dar a dracului realitate ma chinuie si ma haituieste dupa bunu-i plac...
    las' ca ne facem noi mari.....
    Buna dimineata si tie..

    RăspundețiȘtergere
  5. what the fuck!ce ai mai omule de scrii asa?m-ai omorat, am citit potarea de 5 ori.ori eu sunt nebun, ori tu le dai bine.ce dracu mai conteaza cat timp am pielea gaina.Bafta.
    PS. cum a zis si ALT-OM nu te vad bine frate,relaxeaza-te!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ba nu te relaxa..de tot..scrie ne..pentru ca ,inainte de toate,ne faci sa analizam..propriile temeri..dureri..mici sau mari bucuri..sau sa retraim amintiri dragi..

    RăspundețiȘtergere
  7. XERES: FIECARE ARE O DOZA DE NEBUNIE..LA UNII ESTE MAI DEZVOLTATA , LA ATII MAI ESTOMPATA...NU CITI DE 5 ORI...CITESTE O SINGURA DATA!!!
    Normal ca nu ma vezi bine...si eu de abia ma mai pot privi...dar tu?:))

    RăspundețiȘtergere
  8. B: scriu ca sa ma descarc....scriu sa nu faceti asa ceva..scriu pentru ca fiecare sa inteleaga importanta fiecarui gest....scriu pentru ca asa simt...si poate nu este bine....dar nu ma mai pot schimba...nu acum....nu aici....

    RăspundețiȘtergere
  9. Scrii,si o faci foarte bine.E un mod destul de bun de a te descarca si de a nu fi nevoit sa-ti versi toti nervii pe alte persoane care merita mai mult sau mai putin.Scrie,asa cum simti si atat cat simti...Alexandra....App:Buna,ce mai faci?:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Alecxandra : traiesti?? welcome....esti greu de gasit..si cu siguranta "greu de ucis":)))
    scriu...dar nu uit...:))

    RăspundețiȘtergere
  11. Dar cine m-a cautat:))))cine ma cauta,de obicei ma gaseste:P..Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  12. Alecxandra : asa este..."de obicei" face diferenta!:)))

    RăspundețiȘtergere
  13. :))de obicei asa e...:)Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  14. Sunt....
    As vrea....
    Pastrez....
    Mi-asi fi dorit....
    Imi place....
    Cant....
    Dansez....
    Mi-e frica....
    Aud....
    Nu imi place....
    Nu sunt....
    Niciodata....
    Rar....
    Plang....
    Sunt confuz....
    Am nevoie...
    Ar trebui...
    As putea....
    Imi pare rau....
    Am primit si eu leapsa asta pe un vechi blog.si ma gandeam sa te pun si pe tine la "treaba":))..asta daca ai placerea...asa te cunoastem si noi putin...:P..Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  15. vrei sa dai leapsa mai departe nu?:) frumos....
    pot spune doar partea de final::))
    Imi pare rau.... ca sunt asa cum sunt si nu pot face mai mult decat atat....:)

    RăspundețiȘtergere
  16. Trist,dar adevărat.linişteşte-te cu tine si fa in asa fel încât sa-ŢI găseşti linistea interioară.Dya

    RăspundețiȘtergere
  17. Cum drac sa te linistesti cu tine cand mortii te bantuie.asta-i buna.
    Cred ca o sa ai parte de uita liniste cand dai ortu popii:)parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  18. Ps.antiignorantule.posedati noi sau este intrebare ca eu posed destule.cuvinte di rime ce sa mai.zi omule o propoziţie nu un cuvant.Bafta.

    RăspundețiȘtergere
  19. Cred ca ti-ai dat seama ca te citesc zilnic.
    Eu..nu imi gasesc cuvintele la asemenea posturi.
    Ma fac sa ma gandesc mereu la aceeasi chestie,ca noi nu am evoluat deloc ci involuam din ce in ce mai mult.
    Nu pot spune ca imi place ce scrii,dar fa-o.
    Asa te ajuti pe tine,asa ne ajuti pe noi.
    O seara buna,inima sfasiata....

    RăspundețiȘtergere
  20. Cand spui de o batalie in instanta...suna bine...cand spui de oameni ucisi pentru o letcaie...nu suna deloc bine ....
    Sunt meserii in lumea asta pentru care trebuie sa fii "croit"...
    TU cu siguranta esti croit pentru asta, trebuie sa gasesti sangele rece pentru a nu lasa toate astea sa iti afecteze echilibrul interior...
    Sunt trista ..dar si onorata ca imparti toate astea cu mine...cu noi....
    P.S. Reusesti sa descrii starile prin care treci .... foarte amanuntit,in acelasi timp dur si delicat.... multe senzatii contradictorii imi place...:)

    RăspundețiȘtergere
  21. Antiignorantu : ce cuvant potrivit...

    Dya: incerc...incerc....nu ma opresc..nimeni si nimic nu-mi sta in cale...frumos nu?:) multumesc!

    XERES : multumesc pentru urare:)..dar mai este de asteptat pana atunci...:)

    RăspundețiȘtergere
  22. scorpio72 : multumesc...nu este nicio mandrie sa scriu ceea ce scriu...drumul ce-l strabat este mai usor atunci cand il parcurg alaturi de cineva...aceia sunteti voi!

    RăspundețiȘtergere
  23. FreziaViridis : "croiala" asta nu ma mai slabeste...ma strange...ma domina....echilibrul meu interior nu mai are demult un echilibru..DAR ma simt bine...:) as vrea sa nu fie senzatii contradictorii...dar asa a fost sa fie...
    multumesc pentru "degetele" ce au trecut pe aici:)

    RăspundețiȘtergere
  24. devill:mereu iti place sa incepi cu sfarsitul?:))...aveam si eu un motiv,sa il cunosc si eu pe acel devill care nu vorbeste de munca lui..asi fi vrut sa mai vad si o alta bucatica din tine...dar,misterios ca de obicei..pretentioasa zici?mie nu mi se pare...:P..sa ai o noapte linistita si maine o zi asa cum ti-o doresti!Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  25. Alecxandra: nu trebuie teste sa cunosti un om...
    cu siguranta detin acea bucatica...este retinuta pana ce o sa fie descoperita...mai devreme sau mai tarziu...

    RăspundețiȘtergere
  26. ziua a inceput...:)lucrez cu drag si spor:))
    multumesc noapte buna ...alecxandra!

    RăspundețiȘtergere
  27. si cand vine "mai devreme sau mai tarziul asta"?:)nopate buna sau spor la munca atunci...Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  28. Alecxandra : toate la timpul lor...nu ai pierdut nimic:)

    RăspundețiȘtergere
  29. mda..ok..fie asa cum spui tu...eu ma duc pe meleagurile viselor...te las in misterul tau..spor la munca!Alecxandra-insistenta:))
    (care promite ca nu mai insista cu nimic):)

    RăspundețiȘtergere
  30. Alecxandra: frumos acolo..:)
    alecxandra-suparacioasa:)...pot face ceva sa-ti treaca?:)

    RăspundețiȘtergere
  31. te las sa-ti vezi de munca..nu asi vrea ca maine sa fiu motivul vreunui rezultat prost..aceeasi eu,Alecxandra("neinsistenta").Noapte buna,acu chiar plec:)

    RăspundețiȘtergere
  32. "Pasiunea pentru dreptate. Am priceput că există atîta nedreptate pe lumea asta încît cineva însetat de dreptate va avea totdeauna ceva de făcut. Niciodată nu va ajunge la capătul pasiunii sale. Niciodată nu-şi va epuiza şansele. Va eşua, dar o va putea lua de la capăt, chiar dacă nu va lăsa în urma lui nici o dîră de dreptate, ci numai una de sînge. Aşa a început să mă obsedeze din nou dreptatea, după ce renunţasem de mult la cariera de judecător. Probabil, mi-am zis, toţi trăim sub o crustă de sti¬clă, datorită ei nu auzim şi tot datorită ei nu sîntem auziţi. Şi trebuie să ne hotărîm să spargem această crustă." ( VIATA PE UN PERON - O. PALER )

    RăspundețiȘtergere