021a62a13c725ad3244359289d2a0e46.txt.

joi, 24 noiembrie 2011

Cineva acolo sus ......


- au sosit! spune secretara....si in timp ce-si aranja ecusonul aseza pe biroul meu, ceasca de cafea pe care scria cu litere aurii " in numele onoarei, al legii si al adevarului" ....citesc si ma las dominat de gustul anilor ce mi-au acaparat cea mai frumoasa perioada din viata mea....nu am fost acolo cand a spus pentru prima data  "tata" si nici cand a mers in picioare...singura....un zambet ma lumineaza dintr-o strafulgerare...un rictus de hiena ma face sa-mi revin....doamne ce a trecut timpul...cum am pierdut atata timp....de ce sa dau cand pot sa iau....ma ridic...privesc in oglinda....camasa alba impecabil calcata cu butoni negri...cravata neagra, fina...ceasul de la mana straluceste cu opulenta....de data asta o sa-l las la vedere...asa din snobism....pantofii de un luciu perfect, sacoul cu insigna in piept... simt parfumul fin si totodata atat de tare..nuantat de pretul piperat...poate prea piperat........toate ma caracterizeaza si-mi vin ca turnate...asa mi-au venit de cand ma stiu...de cand am ales un corp fara suflet imbracat impecabil....a sosit momentul spun....nu te lasa....intr-un cuvant sta si agonia..dar si extazul......
- sa intre....spun asezandu-ma la birou....si au intrat.......doi barbati bine imbracati, trecuti amandoi de 40 de ani si o domnisoara blonda destul de interesanta la prima vedere....
- va rog sa luati loc spun eu....in timp ce dau mana cu toti trei.....in timp ce se aseaza creierul deja-mi lucreaza la capacitate inspaimantatoare.....imaginea vizuala dar si experienta acumultata spune ca am de-a face cu niste oameni de afaceri destul de inabordabili, extrem de perspicace.....pot pune pariu ca unul dintre ei este imbracat de cel putin 1500 de euro fara a pune la socoteala ceasul .....
- intr-un final am reusit sa ne vedem....zice unul dintre ei  in timp ce-si deschidea laptop-ul.....privindu-ma fix in ochi.....are un zambet ciudat si un aer de superioritate iesit din comun.....ma streseaza numai simpla prezenta..nu mi-e pe plac prin atitudine si aroganta excesiva.....suntem avocatii de la (am auzit de ei)..sunt buni si foarte scumpi....si la imbracaminte dar si la serviciile oferite....suntem aici sa va facem o propunere din partea ...si-mi spune numele societatii....am auzit si de acestia...niste jucatori importanti pe piata serviciilor juridice din europa....atat de importanti incat au absorbit in mai putin de 2 ani marea majoritate a cabineteleor si societatilor de avocatura din romania.....le-au vandut gogosi si dupa ce au semnat contractul...i-au facut sa dispara..sa nu mai existe ca si cum nici nu ar fi existat vreodata...asa se intampla....cel mare il mananca pe cel mic.....au dezbinat si acum conduc......deh..multinationalele.....
- propunere...ce fel de propunere? spun eu in timp ce sorbeam din cafeaua prospat macinata.....
- ca sa trecem direct la subiect,  fara ocolisuri si alte ascunzisuri....clientul nostru doreste sa va achizitioneze societatea, de fapt vorbim despre o fuziune....va intereseaza? si aprinde o tigara de foi....fumul se raspandeste in birou cu o repeziciune de nedescris....desi sunt fumator....ma deranjeaza teribil fumul innecacios.....
- si atata drum parcurs numai pentru asta?spun eu stapan pe mine....va nemultumeste ca mai suntem si noi pe piata? este loc pentru toata lumea....nu?
- o fi si nu va contrazic ..intervine insotitoarea lor.....insa va facem o propunere benefica pentru ambele parti....ce ziceti?..ultimul pret  este de (multe zerouri)...contoverse, remuscari, tristete...toate-mi schinguiesc trupul  si-mi inunda judecata.....
- cred ca a-ti batut drumul de pomana...vorbesc serios...zic eu privindu-i pe toti si apoi pe fiecare in parte....
- intelegem...putem oferi inca jumatate....suma creste vertiginos si stiu ca mi-au oferit pretul cel mai mic...astfel incat sa poata urca cu oferta pana la pretul pe care si-l doreau...un joc de-a soarecele si pisica , un joc de tatonare....
- domnilor, nu am de gand sa-mi vand afacerea...cel putin nu la suma asta si cu siguranta nici la alta suma....vreau sa vad pana unde merg de curiozitate..vreau sa vad cat valorez eu in ochii lor....vreau sa ajung la pretul cel mare..pret ce cu siguranta il diminuasera voit....
-stimate coleg, spune domnisoara din fata mea care pana atunci nu scosese o vorba....sa va spun ceva...suntem prea mari si puternici si nu avem timp de pierdut....spuneti-ne pretul ..simplu..totul se rezuma la bani in ziua de astazi....deci?....se joaca cu parul incercad sa-si ascunda emotile....credeti ca nu avem putere financara?
-doamna, domnisoara va mentionez ca orice incercare de a cumpara si de a ma cumpara este in zadar..nu sunt de vanzare si nici firma nu este...intelegeti?..de ce pe mine..de ce acum?? ...
- toul este de vanzare stimate coleg...TOTUL intelegeti? deci astept pretul ...spuneti-mi suma si vedem ce putem face astfel incat toata lunea sa fie multumita....
- chiat nu intelegti cum am crescut-o timp de 10 ani??prin nopti nedormite,stres, certuri prin dragoste si ura, prin profesionalism....si acum dvs credeti ca este de vanzare? va inselati amarnic....se uita fix in ochii mei...incercand sa-mi incorseteze gandirea....
- eu zic sa ne intetelegem in linsite..mai mult decat atat pretul oferit este interesant, puteti trai linistit si dvs si familia dvs numai din doabanda....ce ziceti?, oricum mai devreme sau mai tarziu o sa o achizitionam si atunci o sa ne rugati sa va dam macar un sfert in oferta noastra....
- ce sa zic....in afara de faptul ca nu este de vanzare nimic ....ar trebui sa va duceti la clientul dvs si sa-i explicati ca nu suntem atat de prosti pe cat ne cred "strainii" cu multinationalele lor cu tot....si cu toti banii lor....explicati ca tinerelul nu cedeaza....ca o sa se lupte cu toti si cu toate ca sa razbeasca....nu-mi pot vinde copilul pe care l-am crescut atat de greu...nu-mi po vinde nici angajatii care lucreaza cot la cot cu mine...nu-mi pot vinde amintirile si nici visele....voi prin atitudinea pe care o aveti nu faceti nimic altceva decat sa inrautatiti situatia....ce mai vreti de la noi? in loc sa lucram in companiile romanesti...ne facem sclavi pe plantatia strainilor....nu mai avem demnitate, nu mai avem constiinta...si in plus de asta daca stau bine sa ma gandesc, am facut un pariu cu viata  ca tot ceea ce am ,atunci cand eu nu o sa mai exist...o sa mearga la fetita mea....
Se uita surprinsi la mine....nu stiu sa mai vorbeasca...au amutit asteptand ultimul meu cuvant.....nu totul este de vanzare...si a-ti gresit enorm cand  m-ati subestimat...asa cum s-a intamplat cu sute care au disparut peste noapte....le-ati furat viitorul dar si prezentul..i-ati lasat cu amintirea....i-ati asuprit si ingenuncheat....unul cate unul...panca cand nu a-ti mai avut ce sa asupriti....asa ca lasati-ma cu aerele astea ...si daca nu mai aveti nimic altceva..va poftesc afara...acum am treaba....maine am salarii de dat..si nu vreau sa-mi omor angajatii asa cum clientii dvs. o fac fara sa priveasca in urma lor....fara pic de remuscare.....asa ca....ma ridic in picioare obligandu-i sa se ridice si ei la randul lor...luati prin surpindere de vehementa si fanatismul meu..se indreapta spre iesire...sunteti sigur?...o ultima incercare din partea lor....foarte sigur........
Ii conduc cu privirea...ce oameni insistenti.....aprind o tigara...poate am pierdut...poate am castigat...multe zerouri...ma las pe spate...privesc fumul din tigara cum se rostogoleste in rondele asimterice......sunt intrerupt de telefon...ce bine era...liniste....
-salut ...te deranjez?
-ai innebunit? tu pe mine? niciodata....haide lasa vorbaria si spune-mi ce este ii spun eu colegului meu....ca si asa am capul mare....
- bai cred ca am facut o prostie.....am incheiat un contract vanzare cu.........., firma serioasa, ca ai auzit si tu de ei....mi-au virat avansul si acum nu mai dau de ei.....ce dracu ma fac?....tac.....nu zic nimic...sunt blocat......am zis ca fac o afacere si cred ca mi-am luat-o.....mi-au vandut tot ....intelegi??..tot......sunt terminat.....niciun ban in cont......ma ajuti sa vedem daca putem face ceva?.....dupa ce-i ascult glasul disperarii....singurul lucru pe care pot sa-l rostesc este .....IDIOTULE!.......




42 de comentarii:

  1. jepati oameni.si prietenul ala al tau si-a luat-o cu varf si indesat.cati dreacu nu or fi fost tapiti.bafta!

    RăspundețiȘtergere
  2. era sa ti-o "iei" sau ma insel eu?:)Dya

    RăspundețiȘtergere
  3. Asta se numeste fler,hotarare,neingenunchere,vise,speranta,optimism,duritate,siguranta...viata adevarata! Bun!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. XERES : inca nu-i vine sa creada...muti..prea multi..

    Dya : cam asa ceva..oricum nu aveam de gand sa merg mai departe...:)

    scorpio72 : pot sa spun ca cineva acolo sus ma iubeste?:)

    RăspundețiȘtergere
  5. dev,fara sa ajung la finalul postului..deja eram sigura de raspunsul tau.Tin sa mentionez ca cel mai mult mi-a placut prima parte...hmmm...frumoasa caracterizare si plina de...modestie..:)) Te salut,Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ,Dev..Sa fi fost intuitie?Sau experienta..cred ca din fiecare cate ceva...Kisses.

    RăspundețiȘtergere
  7. alecxandra : hmm..inseamna ca sunt previzibil....nu este bine:)

    RăspundețiȘtergere
  8. B: habar nu am...miroseau a pierzanie...nu stiu daca sti parfumul ala...:)

    RăspundețiȘtergere
  9. dev,o data nu se pune!!:)..in loc sa spun ca esti previzibil,asi putea sa spun ca am inceput sa iti cunosc 2% din caracterul tau imprevizibil..:)) alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  10. :))..cred ca am vrut sa pun un zero in fata..:) Asa cred ca esti mai linistit..:))
    Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  11. cine oare nu a fost "tepuit" macar o singura data?:))

    RăspundețiȘtergere
  12. alcxandra : bingo! deja ma simt mai bine...:)ce plictisitor ar fi daca totul este previzibil...nu?

    RăspundețiȘtergere
  13. pffaii..tepuit??o data?..e fericit ala de a patit-o doar o data..:)) Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  14. alecxandra : care este cea mai "dureroasa teapa" pe care ai luat-o pana in prezent...?

    RăspundețiȘtergere
  15. De ex:azi dimineata am vrut sa imi iau o briosa cu vanilie si scortisoara,si "nenea" mi-a dat cu ciocolata.e ceva minor..dar tot tepuit se numeste:)) Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  16. aaa...dev,au cam fost...destule.Doar ca ar trebui sa vb prea multe despre viata mea...ca-s mici ca-s mari..tot dor!!:)) Alecxandra
    Dar tu,dev?cea mai dureroasa?si nu includem aici procese necastigate...

    RăspundețiȘtergere
  17. alecxandra : ciocolata in loc de vanilie:) tare asta trebuie sa recunsoc...nu ma asteptam :))
    procese necastigate..nu prea..le pot numara pe degete...:) ce modest...increderea acordata unui membru al familiei mele...si dupa aceea a venit "teapa"....

    RăspundețiȘtergere
  18. Important e ca toate trec dev..cea mai mare teapa care am luat-o a fost pe partea materiala..cand mi-am pierdut locuinta. dar au trecut ani buni,si acu privesc episoadele alea cu zambetul pe fata..;) Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  19. alecxandra : regret...dar banuiesc ca din salariu ti-ai cumparat alta imediat nu?:)

    RăspundețiȘtergere
  20. Sti vb aia dev: Facerea de bine..e futere de mama.Asta e..:)) alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  21. alecxandra : ai girat tu pe cineva...si inevitabilul a venit....

    RăspundețiȘtergere
  22. mda...doua mai mici dev..:)) Alecxandra
    Probabil ca tu dintr-un salariu de'al meu iti cumperi...o cravata??:))

    RăspundețiȘtergere
  23. alecxandra : nici chiar asa...fugi de acolo cat mai poti:) cauta in alta parte....fuuugi:)

    RăspundețiȘtergere
  24. :))..am simtul umorului bine dezvoltat azi..nici chiar asa dev...cu siguranta nu ma ridic la atatea zerouri..dar,sunt multumia de munca mea...

    RăspundețiȘtergere
  25. alexandra : munca inseamna bani...nu poti trai la nesfarsit fara sa ai si remuneratia cuvenita...nu?:)

    RăspundețiȘtergere
  26. in fine dev..nu-mi place sa ma laud...:))..dar crede-ma ca imi place munca care o fac,iar serviciile mele sunt asplatite pe masura...atat cat sa fiu independenta..:) alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  27. alecxandra : ma bucur sa citesc asta...chiar ma bucur...independenta....ce cuvant:)) place la mine!

    RăspundețiȘtergere
  28. bai frate o dai bine rau de tot.miar fi placut si mie un job ca al tau da de nu ma dus mintea.tineo tot asa.

    RăspundețiȘtergere
  29. radu : vad ca nu te ajuta nici scrisul:) glumeam..nu este o pierdere crede-ma..si nu cred ca este timpul pierdut....

    RăspundețiȘtergere
  30. refresher : pai la suma aia...:)ma luam de mana cu prietenul meu...si altcineva ne spunea IDIOTILOR:))

    RăspundețiȘtergere
  31. dar totuşi e admirabil că ai fost stăpîn pe tine chiar dacă erau multe zerouri

    RăspundețiȘtergere
  32. Devill,poti spune ca are grija de tine.

    RăspundețiȘtergere
  33. refresher : prea multe zerouri ca sa nu bata la ochi..si prea stresati oamenii..:)

    scorpio72 : asa este...:)

    RăspundețiȘtergere
  34. ai disparut?:)) Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  35. DEVILL PRIETENE , TOT CE ESTE PE PAMINT ARE UN PRET SI ESTE DE CUMPARAT ?
    TU NU ESTI DE CUMPARAT CU BANI ;DAR .... TE POATE " CUMPARA " PRINTESA TA CU UN ZAMBET .
    OMENIREA ESTE CA UN IARMAROC UNDE SE PRACTICA TROCUL , CE VINDEM ? CE CUMPARAM ? CU CE RAMANEM ?

    RăspundețiȘtergere
  36. ALT-OM : ei ii sunt vandut demult...:)ai dreptate..mare dreptate...:)

    RăspundețiȘtergere
  37. Oricat de multe zerouri ar fii adaugat ei...tu nu ai fi renuntat niciodata...la tot ce ai cladit, tot ce ai indurat ...pentru ca pana la urma asta inseamna viata....e mult mai mult decat niste nenorocite de zerouri....
    Ai coloana vertebrala....si asta face ca tu sa nu te numesti " IDIOT"....

    RăspundețiȘtergere