021a62a13c725ad3244359289d2a0e46.txt.

miercuri, 30 noiembrie 2011

Si maine a fost o zi....


"JUR SA SPUN ADEVARUL SI SA NU ASCUND NIMIC DIN CEEA CE STIU"...rosti cuvintele cu mana pe Biblie....se intoarce si se aseaza cu spatele la cei din sala....imbracat saracacios, cu pantalonii din care s-au infruptat moliile nesatule, cu o haina slinoasa si plina de pete de ulei...caciula in mana si capul plecat...un barbat pe la vreo 50 de ani, lovit de vremurile grele prin care a trecut...alba in cap si cocosat de muncile grele pentru supravietuire...probabil pentru un colt de paine si o bruma de malai...ce priveliste sumbra...sunt consternat de ceea ce vad...ma uit la client...simte ca vrea sa-l intreb ceva si vine langa mine......
- il cunoasteti?..il intreb eu surprins de intorsatura lucrurilor...simt ca situataia scapa de sub control si nu-mi place asta...
- nu l-am vazut in viata mea...nu stiu cine este....zice acesta mai mult soptit....alb la fata si cu o acuzatie extrem de grava.....cred in el si in ceea ce mi-a spus....cred ca totul nu este decat un fake iar altii il vor inchis in spatele otelului bine slefuit...ferecat si privat de lumina.....am luat dosarul pentru ca dupa ce l-am citit am putut spune " ce dracu...nu sunt eu in stare de asa ceva?..am avut altele si mai grele....." de cand am rostit acele cuvinte a trecut ceva vreme...iar eu am ramas alaturi de el...nu m-am dezis nicio clipa..niciun minut.....
Privesc nelinistit...privirea se incruciseaza cu cea a avocatului  partii adverse...zambeste la mine ...are ceva care ma intriga..cum dracului poate sa rada intr-o asemenea situatie.....
- spuneti-ne ce-ati vazut....il intreaba judecatoarea pe batranelul din fata sa.....
 - iesisem din curte si vroiam sa ma duc pana la vasile vecinu' de langa mine...cand am observat ca masina pe care o conducea dansul...si arata cu degetul spre clientul meu...a intrat direct in tir-ul ce venea din fata...io cred ca a adormit la volan si s-a facut praf....saracu....priveste in pamant .....ahh  NU VEDETI CA MINTE??? vreau sa strig dar nu pot...nu sunt la piata sa-mi negociez pretul unui kilogram de cartofi...desi aici miza este mult mai mare...pana unde vrea sa ajunga omul asta...pana unde?
Ma intorc...privesc clientul meu cum i-si schimbase culoarea fetei...era acum un mort viu..pamantiu si cu privirea pierduta...suflet fara suflet...corp inert ..schinguit de nedreptate....stati linistit ca o sa fie bine...spun eu catre el...nici macar eu nu cred ceea ce spun..dar trebuie sa-i arunc franghia sperantei astfel incat prinzand-o sa-l ridic din nou...din propria-i cenusa...
- deci dvs ziceti ca a intrat pe contrasens....i-mi intrerupe gandurile judecatorea....fara sa franeze...far nimic corect?....
-asa este...zice el.....doamne dumnezeule...nu-l vezi cum trimite un om la inchisoare prin doua cuvinte???nu ti-e mila de omul care sta in spatele meu si te implora...te invoca....mai ceva ca in LAS VEGAS??....privesc avocatul advers....zambetul afisat se intetise de bucuria posibilei solutii favorabile - influentate de martorul adus.....
- mai aveti si altceva de adaugat?? 
-nu doamna zice el....pot sa plec acum ca nu ma simt prea bine...nu am fost in viata mea in judecata....v-am spus tot ce stiu.....nervozitatea manifestata ii este tradata de vocea tremuranda si jocul mainilor.....da, puteti pleca linistit...va multumesc!......vocea mea interioara a amutit..il privesc cu stupoare cum taraie picioarele in timp ce se indreapta spre iesire....adierea mirosului lasat in urma lui este destul de acra...nu ma asteptam la asa ceva..toate actele si declaratiile de la dosar spuneau cu totul altceva...si totusi ..asta cum a aparut aici...de unde...??..intrebari fara raspuns ce-mi schingiuiesc  tot trupul ingreunat de roba neagra.....dupa plecarea lui sunt inca intr-o stare psihotica avansata....sunt sedat de situatie si de turnura acesteia......urmat de client parasesc sala pasilor pierduti...
- sunt terminat nu ? ma intreaba clientul....
-nici chiar asa ii raspund nevos...o scoatem noi la capat desi cu declaratia mosului se schimba situatia...si tare mi-e teama ca sentinta o sa fie cum nu se poate mai nefasta....dar...zic eu..mergem pana la capt...nu va las eu asa....il bat pe umar si-l privesc in ochi in timp ce trag dintr-o tigara....ma sunati maine sa vedem ce este de facut...acum mergeti linistit acasa....dormiti si lipeziti-va mintea..am nevoie intreg de dvs...intelegeti??INTREG!!.....il petrec cu privirea cum se indeparteaza....trist, abatut.....o mana ma bate pe umar.....ma intorc ....
- e vezi colega ca nu totul este roz? mai si pierzi ...mai si castigi...de data asta cu siguranta nu o sa castigi....adversarul meu rade cu pofta....in fata mea..fara pic de jena...ce nesimtit..ce ma chinuie....
- poate, nu se stie...intrebarea este daca tu o sa poti dormi linistit la noapte....
 - ma priveste ....normal ca pot dormi..nu am nicio greata....de ce nu as dormi??
- asa ... ma gandeam si eu...starea mea de nervozitate creste in intensitate....ma scuz sa nu-mi simta slabiciunea....te las acum...am ceva treaba..ne vedem la urmatorul termen.... si dau sa ma indepartez de langa el....
- bine bine...daca o sa mai fie un termen, cred ca astazi ti-ai luat-o ....si rau de tot......
ma intorc nu ma pot abtine ...ce temperament vulcanic am...ce prost sunt......
- omule, cand minti..da-ti cel putin roba aia jos de pe tine....putin respect...totusi....o sa ne mai intalnim cu siguranta ...asa am eu un sentiment.......cobor treptele judecatoriei si ma indrept spre masina fara niciun chef....stiu ca a fost ceva..simt ca ceva nu a fost in regula.....doamne...ma cert cu mine si pierd...ies pe locul doi impotriva mea..impotriva ratiunii si a oricaror altor regului si legi nescrise....in spatele unui copac intrevad batranelul acela amarat...martorul ce astazi m-a pus la pamant....vorbeste si gesticuleaza vehement in prezenta a doi barbati....trec prin spatele lui fara sa-mi pese prea mult ca-mi intersectez drumul cu el....atentia mi-e atrasa magnetic de discutie.....
- DA DOMNULE CE DRACU....PAI SE POATE...JUMATATE ACU' SI JUMATATE DUPA...OAMENI SUNTEM...SA-MI ZICETI CE VRETI SA SPUN CA SA IASA BINE.............
DOAMNE.......DOUA CUVINTE " ASA ESTE "  SI UN IUDA AU FOST DE AJUNS CA UN OM SA FIE CONDAMNAT PRINTR-O SEMNATURA....PE-O COALA DE HARTIE...........CAINE CE ESTI.........




51 de comentarii:

  1. Jur ca m-ai lasat fara cuvinte!ce post care mi-a facut pielea de gaina.Felicitări!Dya

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred ca pana si disperarea naste monstrii.E jalnic ce a facut acel om,insa nimeni nu poate stii ce se afla in spatele lui de la impins la asa ceva. Sau..poate e chiar de meserie..si atunci..e bun!

    Eu nu am liniste de vanzare :).Asta se ofera gratis...

    RăspundețiȘtergere
  3. Dya : multumesc..nu asta a fost intentia mea:)

    RăspundețiȘtergere
  4. scorpio72 : mda..eu cred ca era de meserie..cu atat mai mult cu cat era la o alta "negociere"....
    GRATIS???....pai vreauuu:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Devill,iti dau daca doresti..eu ,,am" destula..incat a devenit plictisitoare :)

    RăspundețiȘtergere
  6. scorpio72 : vreau..normal ca vreau...nu conteaza pretul asa ca....:) ai destula...norocoasa mai esti....

    RăspundețiȘtergere
  7. neata la amiaza dev!ce matinal ai fost astazi!:D Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  8. cat despre post..se stie ca am ajuns cand pentru bani ne vindem sufletul...banii canta,si noi dansam cum stim noi mai bine...ce sa facem?Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  9. Alecxandra : neata si tie....intotdeuna matinal...niciodata obosit....nu sunt sclavul banilor...sorry!

    RăspundețiȘtergere
  10. Nici macar caine..Pff,Dev..ma transpun ca si personaj invizibil,si ti traiesc postarile..kisses...

    RăspundețiȘtergere
  11. B: nu le trai si tu...am trait eu destul....Neata!:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Pai nu am cum..altfel nu as simti nimic din ceea ce scrii..sti ca s extremista..:)

    RăspundețiȘtergere
  13. B: poate ar fi mai bine sa nu simti....sa citesti..si sa inchizi....pur si simplu...

    RăspundețiȘtergere
  14. Dev..nu incerca sa mi schimbi perceptiile,ca te fugaresc..Citesc si printre randuri,si iau ce e bun..chiar si din rele..

    RăspundețiȘtergere
  15. am uitat sa zic ca mi-a placut postul dar e cam trist asa...

    RăspundețiȘtergere
  16. B: nu ma fugari...:) nu obisnuiesc sa fug....ai gasit ceva bun printre aceste randuri?

    RăspundețiȘtergere
  17. refresher : ma bucur ca ti-a placut...."nu puteam sa pun beculete si artificii" sa-l impopotonez...asta este realitatea...

    RăspundețiȘtergere
  18. http://www.youtube.com/watch?v=iyzYFvzE91k

    RăspundețiȘtergere
  19. vorbeam in general de oameni dev...nu m-am referit in mod special la tine..A.

    RăspundețiȘtergere
  20. http://www.youtube.com/watch?v=Cl-s4lUEWQU&NR=1

    RăspundețiȘtergere
  21. Alecxandra : toti suntem oameni..in general:) nu?

    RăspundețiȘtergere
  22. incercam sa ne dam oameni...este o mica mare diferenta..;) Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  23. alecxandra : ai si tu dreptate...aici nu te contrazic..cu absolut nimic:)

    RăspundețiȘtergere
  24. chiar sunt romantica...e drept..dar nu-s eu aia cu linkurile...:))

    RăspundețiȘtergere
  25. sunt romantica dar in limita bunului simt..mai cu picioare pe pamant!!:)) Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  26. http://www.youtube.com/watch?v=ecrAB6DD6rQ&feature=related

    RăspundețiȘtergere
  27. in sfarsit imi dai si mie dreptate cu ceva dev..:) asta e semn bun.:)) Alecxndra

    RăspundețiȘtergere
  28. dupa cum vezi dev..sunt 3 online...oricum,love is in the air maxim:)) Alecxandra

    RăspundețiȘtergere
  29. alecxandra : cand ai ..ai..ce este al tau este pus deoparte:)...

    Anonim : frumoase linkuri....oricum te-ar chema....:)

    RăspundețiȘtergere
  30. ma bucur ca iti plac:)
    ai zambit azi?

    RăspundețiȘtergere
  31. care a fost lucrul acela car te-a facut sa zambesti?
    asa te vreau,zambeste des:)se zice ca oamenii care zambesc traiesc mult

    RăspundețiȘtergere
  32. e pus deoparte..si inca bine..;) A.

    RăspundețiȘtergere
  33. anonim : interviul cu acel copil...
    Nu vreau sa traiesc mult...si daca ma gandesc bine...nu este dupa mine:)

    RăspundețiȘtergere
  34. ma bucur ca eu care te respect asa mult, eu te-am facut sa zambesti ascultand interviul:)

    RăspundețiȘtergere
  35. refresher :)))) NO COMMENT!:) ai sa dai sama domnita:))

    RăspundețiȘtergere
  36. na acuma te-am facut si sa razi ce mai pui

    RăspundețiȘtergere
  37. DEVILL PRIETENE SE DARAMA OMENIREA ! BANII CUMPARA SUFLETE , CINSTEA , PROMISIUNEA SI ......PENTRU BANI SE UITA DE BUNUL .
    MESERIA TA ESTE DIFICILA , TU STII IN CE LUME TURBATA NE AFLAM , DE PREFERAT SA NU FACI ABUZ DE SUFLET , VEZI CE SE INTIMPLA ........ PARUL ALB NU INSEAMNA SI DEMNITATE .

    RăspundețiȘtergere
  38. asta-mi place mult:
    "intr-o zi am impartit o bucata de paine cu un om si cu un caine..., dupa o vreme m-am intalnit cu ei, omul nu m-a recunoscut, cainele m-a recunoascut..., cine-i om si cine-i caine?"
    aia ziceam in commentul de la un articol mai in fata..., lumea in care inoti tu..., e urata tare...

    RăspundețiȘtergere
  39. Cate procese....sunt castigate in felul asta in tara asta....nici nu vreau sa ma gandesc......:(
    Ma bucur ca mai exista....totusi....oameni ca tine.....care lupta cu indarjire.....impotriva unor asemenea ...bestii...ca altfel nu stiu cum sa le spun.....:)

    RăspundețiȘtergere